Buurtmaaltijden

Bestellen

1. Meld je aan

Wij werken hard om in heel Utrecht te kunnen bezorgen. Maar door het grote animo voor verpakkingsvrije maaltijden werken wij momenteel met een wachtrij.

Wil jij ook genieten van gezonde maaltijden die verpakkingsvrij worden geleverd?  Meld je dan nu aan voor de wachtrij!

2. Bestel je maaltijden

Zodra jij wordt toegelaten, kan je makkelijk maaltijden bestellen. 

3. Geniet van het gemak en je gezonde maaltijd

Binnen 45 minuten is jouw warme, gezonde maaltijd bij jou. Jij kunt nu gaan genieten van je heerlijke maaltijd. 

4. LEVER JE GEBRUIKTE schalen in

Bij je volgende bestelling geef je de gebruikte schalen weer mee aan de bezorger

Maaltijden

Hieronder zie je de gerechten die wij deze week aanbieden. Dit varieert wekelijks, zodat we jouw elke week van de lekkerste maaltijden kunnen voorzien. 

Veelgestelde vragen

Bezorging

Bestellen kan wanneer jou dat uitkomt. Je kunt tijdens openingstijden bestellen, en dan komen wij zo snel mogelijk. 

Je kan ook vooruit bestellen. Zet dan je gewenste bezorgtijd in de opmerking bij je bestelling. 

Wij bezorgen woensdag tot en met zaterdag, tussen 17:00 en 19:00 warme, gezonde maaltijden aan huis. 

We werken hard om ervoor dat zorgen dat je in heel Utrecht onze maaltijden kan bestellen. 

Je kan je aanmelden voor de wachtlijst, en dan ontvang je van ons bericht wanneer we bij jou komen bezorgen. 

De bezorgkosten worden €1,90 per bestelling. Wij willen namelijk voor onze bezorgers goede, veilige en comfortabele fietsen, zodat zij de maaltijden op een zo prettig mogelijke manier kunnen bezorgen bij jou. Gedurende de pilot zullen er geen bezorgkosten in rekening worden gebracht.

Bestellen

De prijs van de maaltijd bedraagt € 10,50. Gedurende de hele pilot zullen er geen bezorgkosten in rekening worden gebracht.

Op basis van jouw lidmaatschap krijg je wekelijks een x-aantal maaltijden in je account. Dit is terug te zien in jouw overzicht. 
Wanneer je bestelt, worden de maaltijden automatisch van jouw account afgeschreven. 
Maaltijden worden wekelijks aan je account toegevoegd op basis van jouw lidmaatschap. Je kunt dit te allen tijde wijzigen.

Je kan eenvoudig het aantal maaltijden wijzigen, pauzeren of stoppen. Mocht het toch voorkomen dat je in één week niet al je maaltijden kan bestellen, dan neem je de maaltijden gewoon mee naar de volgende week. De maaltijden blijven 21 dagen geldig.

Op het moment dat jij bestelt, streven wij ernaar om jouw maaltijden binnen 45 minuten warm aan jouw deur te hebben. Wij werken er hard aan om nog sneller te kunnen bezorgen. 

Je kunt ook vooruit bestellen. Laat dan in de opmerkingen bij je bestellingen weten wanneer en hoe laat je de maaltijd wilt laten bezorgen. 

Statiegeld

Wij bezorgen de verse maaltijden in een glazen schaal. Bij de volgende bezorging kan jij de gebruikte bakken weer inleveren.

Bij je aanmelding brengen wij 6 euro per schaal in rekening voor statiegeld. Dit bedrag krijg je natuurlijk terug zodra je geen maaltijden meer wilt bestellen. Als je de verpakking niet inlevert brengen wij 6 euro in rekening bij je nieuwe bestelling.

Wij geloven dat circulair ondernemen de toekomst is. Door het opzetten van het statiegeldsysteem kunnen wij de verpakkingen meerdere keren gebruiken en dragen wij bij aan de circulaire economie.

Voor het statiegeld brengen wij €6,00 per schaal in rekening.

Productie

Bij het bereiden van de maaltijden werken wij met mensen met een afstand tot de samenleving. Onder begeleiding van professionele koks bieden wij hen een plek om weer actief deel te nemen aan de samenleving. Op deze manier zorgen wij ervoor dat iedereen mee kan doen.

Gedurende de pilot zullen we verschillende recepten testen. Hierbij focussen we ons op vooral op vers, lokaal en gezond voedsel. Wij zullen vegetarische en veganistische maaltijden aanbieden.

Wekelijks bieden wij 5 gerechten aan. Elke week voegen wij een nieuw recept toe, en gaat een oud recept van de menukaart. Deze zal later wel weer terugkeren. 

Mijn aanmelding

We voeren onze pilot zo gecontroleerd mogelijk uit. Zodra wij meer maaltijden kunnen bezorgen, zullen we contact met jou opnemen 

In jouw overzicht kun je bij ‘gegevens wijzigen’ onder het kopje ‘abonnement’ je abonnement eenvoudig aanpassen. Als je ‘automatisch verlengen’ uit zet, pauzeer je je abonnement.

Zodra je weer maaltijden wilt ontvangen, kan je met hetzelfde knopje je abonnement weer activeren. 

Wij hopen niet dat het zo ver komt, maar opzeggen kan natuurlijk altijd. Je kunt opzeggen via je account of per mail. Je zit bij ons niet vast aan een abonnement en je kunt je wekelijks afmelden.

Waarom?

Bij BuurtMaaltijden zijn we op een missie om de samenleving gezonder te maken. Wij bestaan uit een groep gedreven mensen die willen bewijzen dat het gezonder, duurzamer en inclusiever kan. Zonder dat je concessies hoeft te doen.